UX / TjänstedesignUX

Digitalisering och hur vi använder teknik idag har förändrat våra beteenden. Vi förväntar oss att det vi interagerar med ska vara snabbt, enkelt och anpassat efter våra individuella behov. UX och Tjänstedesign handlar om att sätta användarna i fokus och skapa produkter eller designa tjänster utifrån deras perspektiv. Genom att göra det kan vi hitta lösningar på de riktiga problemen och uppfylla behov som användarna själva inte var medvetna om.

Användarupplevelse är ett faktum – hantera den med rätt UX & tjänstedesign

Produkter och tjänster som vi vardagligt interagerar med genererar någon form av upplevelse och vi kommer alltid koppla åsikter och känslor till dem. Därför vill vi i högsta möjliga mån att den upplevelse som sker är av maximal positiv karaktär. Att kunna anpassa hur väl en användares upplevelse matchar ditt företags affärsmål eller verksamhetsmål kommer att ge dig ett försprång mot konkurrenterna.

För att lyckas skapa användarvänliga och konkurrenskraftiga produkter och tjänster krävs förståelse för både kunden och affären. Det innefattar rätt kompetens, metoder och processer för att på ett strukturerat och prioriterat sätt fånga användarna förväntningar utan att tappa helhetsperspektivet. Det i sin tur lägger grunden för att utveckla lönsamma tjänster som är förankrade i kundernas eller användarens behov.

Ett väl fungerande och skickligt UX eller Tjänstedesignteam som har rätt förutsättningar att styra produkten eller tjänsten mot användarnas behov kommer alltid att lyckas väl med produkt- eller tjänsteutvecklingen. Det lyfter både varumärket och affären, samtidigt som det gör användarna nöjda.  

Prata QA med oss

tjänster testauto 3
Vår kompetens

UX-experter

Våra UX-specialister hjälper dig att utvärdera din tjänst utifrån ett användarvänlighetsperspektiv. De använder sig av teorier ifrån interaktionsdesign, användarpsykologi med mera för att utvärdera tjänsten, hur en slutkund kommer uppleva den och vilka styrkor och svagheter som finns i designen.

LÄS MER

tjänster UX 4
Vill du veta mer om UX?

User Experience - begreppen och effekterna av UX 

I en tid som nu då konkurrensen är stenhård i de flesta branscher är det ett måste för företag att sätta kunden eller användaren i centrum. Det är här användarupplevelsen kommer in i bilden. Se videon där vår konsult Maria Mårefors berättar mer om UX, vad det innebär i praktiken och hur företag lyckas leverera en bra användarupplevelse. 

UX - BEGREPPEN OCH EFFEKTERNA

 

 

Våra senaste inlägg

Användarnytta vs affärsnytta
Lästid: 9 min

Användarnytta vs affärsnytta

Läs mer
När ska du börja om med din design?
Lästid: 7 min

När ska du börja om med din design?

Läs mer
Bygg en stabil grund för UX-arbetet i organisationen
Lästid: 12 min

Bygg en stabil grund för UX-arbetet i organisationen

Läs mer

Så hjälpte vi Secureappbox med kvalitetssäkring i toppklass


- Vi letade efter någon som kunde matcha oss där vi befann oss när vi startade, vilket ADDQ gjorde. Det viktigaste för oss var att hitta någon som verkligen kunde hjälpa oss att lösa våra problem, men även att vi kunde ha ett långsiktigt samarbete.

Jessica Jonsson, Projektledare på Secureappbox

SE filmen här