UX / TjänstedesignUX

Användarvänlighet och tillgänglighet blir allt viktigare i den tätnande marknaden av appar, molntjänster och mediastreaming. Det blir också en allt mer självklar del av kvalitetssäkringsprocessen i takt med att konkurrensen om kunderna och användarna ökar. 

Faktorerna som skapar en bra användarupplevelse

Som företag är det otroligt viktigt att skapa bra användarupplevelser. Upplevelser som gör att människor väljer att använda en produkt igen, eller kommer tillbaka till ett ställe eller en affär om och om igen. Men hur går gör man för att lyckas med det?

Det är många faktorer som behöver samspela för att skapa den bästa kundupplevelsen. Framför allt så är det ett måste att dyka djupt ner i den abstrakta delen av processen för att hitta rotorsaker hos användaren. Vi måste analysera och förstå vad det är vi ska göra och lära känna användaren på djupet. Det här är en iterativ process som vi går igenom innan vi vet exakt vart vi ska och landar då i en mer konkret nivå i processen igen.

Den klassiska processen för att uppnå det här innebär först ett stadie av research, sedan en förståelse- och analysfas. Därefter sker idégenerering och konceptutveckling, där vi i slutändan skapar en prototyp som ska testas och valideras för att tillslut implementeras. Detta görs i iterationer om och om igen, främst för att kunna möta människor i takt med att vi ständigt förändras. Det här gör att det behöver finnas möjlighet till utveckling även här.

Prata QA med oss

tjänster testauto 3
Vår kompetens

UX-experter

Våra UX-specialister hjälper dig att utvärdera din tjänst utifrån ett användarvänlighetsperspektiv. De använder sig av teorier ifrån interaktionsdesign, användarpsykologi med mera för att utvärdera tjänsten, hur en slutkund kommer uppleva den och vilka styrkor och svagheter som finns i designen.

LÄS MER

tjänster UX 4
Vill du veta mer om UX?

User Experience - begreppen och effekterna av UX 

I en tid som nu då konkurrensen är stenhård i de flesta branscher är det ett måste för företag att sätta kunden eller användaren i centrum. Det är här användarupplevelsen kommer in i bilden. Se videon där vår konsult Maria Mårefors berättar mer om UX, vad det innebär i praktiken och hur företag lyckas leverera en bra användarupplevelse. 

UX - BEGREPPEN OCH EFFEKTERNA

 

 

Våra senaste inlägg

IT-säkerhet vid SaaS lösningar - vad ska du tänka på
Lästid: 7 min

IT-säkerhet vid SaaS lösningar - vad ska du tänka på

Läs mer
Det agila staketet - Smart agile
Lästid: 14 min

Det agila staketet - Smart agile

Läs mer
Maxa era agila metoder – kommunicera som ett e-sport proffs!
Lästid: 7 min

Maxa era agila metoder – kommunicera som ett e-sport proffs!

Läs mer

Så hjälpte vi Secureappbox med kvalitetssäkring i toppklass


- Vi letade efter någon som kunde matcha oss där vi befann oss när vi startade, vilket ADDQ gjorde. Det viktigaste för oss var att hitta någon som verkligen kunde hjälpa oss att lösa våra problem, men även att vi kunde ha ett långsiktigt samarbete.

Jessica Jonsson, Projektledare på Secureappbox

SE filmen här