Varför ha ett varför?
Vikten av ett tydligt syfte för företag har på senare år blivit alltmer omdiskuterat i affärspressen. Det finns en stark koppling mellan tillväxt och ett tydligt syfte och listan tas fram som en del av den årliga undersökningen Brands of Tomorrow, som listar företagen med störst potential att växa. Det handlar inte om att vi inte vet vart vi vill – det handlar om att uttala det bara.
Den formulering vi tagit fram, har vi fått fram genom att väga, destillera och koncentrera alla den input vi fått av de som påverkar oss.
Frasen ska syfta till vårt driv, vår passion och vår genuina vilja att hjälpa våra kunder med att konstant utveckla och kvalitetssäkra sina produkter, så att de i sin tur bidrar till att skapa en värld som fungerar bättre. Just dessa bitar, att våra medarbetare generellt rankar passionen att vilja hjälpa kunden rätt högt samt att våra tillfrågade kunder också rankar vårt engagemang och driv högt ligger till grund för vår formulering. Här har vi valt att lyfta in andra centrala delar som utvalda medarbetare, kunder och ägare lyft fram, nämligen: nyfikenhet, framåtanda, proaktivt tänkande, motivation, kvalitet.