Krav & UX-design

 

Digitalisering och hur vi använder teknik idag har förändrat våra beteenden. Vi förväntar oss att det vi interagerar med ska vara snabbt, enkelt och anpassat efter våra individuella behov. Krav och UX-design handlar om att sätta användarna i fokus och skapa produkter eller designa tjänster utifrån deras perspektiv. Genom att göra det kan vi hitta lösningar på de riktiga problemen och uppfylla behov som användarna själva inte var medvetna om.

Kravanalytiker

Krav

För dig som arbetar med systemutveckling eller systemförvaltning ligger grunden för att bygga dina system rätt – och för att bygga rätt system – i kraven. Kunskap om vad kravarbete innebär och hur vi på bästa sätt fångar in kraven är därför centralt för att kunna arbeta kostnadseffektivt och samtidigt leverera de IT-system verksamheten behöver.

 

MER OM KRAV >

UX-testare

Ux-design

Ett väl fungerande och skickligt UX eller Tjänstedesignteam som har rätt förutsättningar att styra produkten eller tjänsten mot användarnas behov kommer alltid att lyckas väl med produkt- eller tjänsteutvecklingen. Det lyfter både varumärket och affären, samtidigt som det gör användarna nöjda. 

 

 

MER OM UX-DESIGN >

FÖRSTÅELSE FÖR KUNDEN OCH AFFÄREN

Grunden för användarvänliga och konkurrenskraftiga produkter

Produkter och tjänster som vi vardagligt interagerar med genererar någon form av upplevelse och vi kommer alltid koppla åsikter och känslor till dem. Därför vill vi i högsta möjliga mån att den upplevelse som sker är av maximal positiv karaktär. Att kunna anpassa hur väl en användares upplevelse matchar ditt företags affärsmål eller verksamhetsmål kommer att ge dig ett försprång mot konkurrenterna.

Att ha en effektiv kravprocess i utvecklingsarbetet är avgörande för att uppnå rätt kvalitet. Upplevelsen av kvalitet på olika produkter och tjänster är individuell och det som driver kraven grundar sig helt och hållet i de behov och utmaningar som målgruppen har. Informationen från slutanvändarna är helt avgörande för kundnöjdheten och för att företagets leveranser ska kunna skapa affärsnytta. Många organisationer har dock svårt att hantera återkopplingen från slutanvändare och omsätta det på ett bra sätt i kraven.

För att lyckas skapa användarvänliga och konkurrenskraftiga produkter och tjänster krävs förståelse för både kunden och affären. Det innefattar rätt kompetens, metoder och processer för att på ett strukturerat och prioriterat sätt fånga användarna förväntningar utan att tappa helhetsperspektivet. Rätt krav och UX-design lägger grunden för att utveckla lönsamma tjänster som är förankrade i kundernas eller användarens behov.

Lämna dina uppgifter här så hör vi av oss inom kort

Svar på frågor om kravhantering - ADDQ
frågor och svar

Vi svarar på de vanligaste frågorna om krav

Vi har samlat de vanligaste frågorna vi får kring kravhantering och hur du lyckas med dem i en agil och kontinuerlig verklighet. Här kan du ta del av svaren.

TILL SVAREN

Jobba hos oss
VÄLKOMMEN ATT VARA MED

Är du också nyfiken?

Hos oss både får och uppmuntras alla medarbetare att vara med och påverka, dela med sig och driva. Grunden är våra gemensamt framtagna attityder och passionen för rätt kvalitet och maximalt värdeskapande som vi förenas kring. För när vi får utmana traditionella metoder och arbetssätt, så uppstår det energi och saker och ting händer. När vi låter passionen få utrymme tar vi oss framåt, lär av varandra och växer tillsammans.

När vi hyllar nyfikenheten skapas innovationer.

JOBBA HOS OSS

 

Några av våra kunder

Inspiration

Kundcase
FRAMGÅNGSSTORYS

Kundcase

Ta del av hur några av våra kunder fått hjälp att möta och lösa utmaningar med kvalitetsarbetet utifrån deras behov och verklighet.

TILL KUNDCASEN

Kunskapsbiblioteket
FÖRDJUPA DIG

Kunskapsbiblioteket

I kunskapsbiblioteket hittar du guider, webinars, infografik, checklistor och annat innehåll som hjälper dig vässa dina skills inom QA.

TILL KUNSKAPSBIBLIOTEKET

Events
Missa inget

Events

Vi håller löpande olika typer av events - föreläsningar, after works, meet-ups, nätverksforum och dylikt. Både digitalt och fysiskt. Se till att du blir inbjuden.

PRENUMERERA