UX-DesignUX-testare

Användarnas förväntningar ökar, konkurrensen tätnar och det blir allt svårare att nå igenom bruset med både produkter och nya tjänster. Att minimera riskerna i din produkt eller tjänsteutveckling är därför ett absolut måste för de som vill ligga i framkant. Vi vill påstå att en UX eller tjänstedesigner är avgörande för att du ska ha det försprånget.

Några av våra UX och Tjänstedesigners

UX-designer ADDQ - Maria Mårefors

Maria Mårefors

UX-designer

Maria är en ambitiös person som alltid strävar efter att leverera mer än vad som förväntas. Hennes breda grund som industridesigner samt service och UX designer ger resultat av bästa kvalitet för alla parter.

UX-designer ADDQ - Yasmin Mortazavi Bergström

Yasmin Mortazavi Bergström

UX-designer

Yasmin är en kreativ designer med många styrkor och omfattande kompetens inom User Experience Design. Hon har erfarenhet av strategisk planering och målvisualisering samt djup kunskap inom användarcentrerad design.

UX-designer ADDQ - Kerstin Bard

Kerstin Bard

UX-designer

Kerstin är en nyfiken UX-designer med erfarenhet i MD och healthcare. Hon är en ödmjuk optimist som hittar lösningar för samtliga berörda i ett projekt. Hon har ett helikopterperspektiv, ställer de svåra frågorna och hanterar komplexa situationer med bravur.

Johanna Larsson - ux-designer ADDQ

Johanna Larsson

UX-designer

Johanna drivs av att utvecklas och utmanas, och hon gillar att tillsammans med andra diskutera och spåna idéer som leder fram till förbättringar. Hon har erfarenhet av UX, industriell design och produktledning.

Cindy Sjöblom UX-designer ADDQ

Cindy Sjöblom

UX-designer

Cindy är en industri- och produktdesigner med erfarenhet av design för både fysiska och digitala produkter. Hon gillar nya utmaningar och brinner för att designa produkter som förbättrar livskvaliteten för människor.

Elin Skoog - UX-designer ADDQ

Elin Skoog

UX-designer

Elin är en engagerad UX-designer med erfarenhet av fordonsindustrin. Hon motiveras av att förstå samspelat mellan produkt och användare och ser sig själv som en representant för användarnas behov. 

Linn Jansson

Linn Jansson

UX-DESIGNER

Linn har varit delaktig i flertalet projekt som UI/UX designer och mött olika roller i team och även användare genom testning. Hon har också varit med och skapat egna produkter och drivit projekt från grunden. Att arbeta med Linn innebär mycket energi, drivkraft och engagemang.

UX/tjänstedesigner - en framgångsfaktor

Produktivitetsvinsterna med en UX-designers syn på produkten under hela utvecklingscykeln är mycket stora och resulterar i nöjda slutanvändare, vilket bör vara målet för alla projekt. Men även besparing av tid då arbetsuppgifter i system går fortare att utföra eller inlärningstiden för användaren minskar eftersom produkten är utformad och testad för att vara maximalt intuitiv. 

Som UX och tjänstedesigners sätter vi oss in i olika användarscenarion och designar utifrån flera olika synvinklar. När vi tar hänsyn till användarvänligheten tidigt i ett projekt bygger vi en produkt eller tjänst som verkligen gynnar slutanvändaren. Vi skapar förståelse för vilka våra användare är och tar deras olika erfarenheter, förkunskaper och teknisk kompetens i beaktning. I den förståelsen tillsammans med deras önskemål och problem växer ändamålsbaserade produkter och tjänster fram och ger en god upplevelse.

Våra UX & tjänstedesigners arbetar efter kända, beprövade metoder och tekniker blandat med lång erfarenhet av att använda och designa en mängd olika system. Genom att förstå vinsterna med en produkt eller tjänst tidigt, och med kontinuerligt användbarhetsperspektiv styra mot en god upplevelse, hjälper vi till med att maximera effekten av det utvecklingsarbete som görs, så att vi inte bygger fel produkter. Teknikerna och metoderna är anpassningsbara beroende på budget och mognadsgrad och går att applicera på alla typer av organisationer och utvecklingsprojekt, oavsett bransch eller storlek på företag.

Den samlade kompetensen ger insikt i vilka behov era kunder/användare har och vilka förutsättningar och möjligheter som finns. Vi har även kunskap om vad tjänsten eller produkten måste ge er verksamhet för att vara lönsam över tid.

Behöver du anlita en konsult? Fyll i formuläret så kontaktar vi dig.

Svar på frågor om UX - ADDQ
Frågor och svar

Vi svarar på de vanligaste frågorna om UX-design

Vi har samlat de vanligaste frågorna vi får kring utmaningar inom UX som många stöter på till vardags, till exempel hur man arbetar in tankesätt kring UX i organisationen och hur får man till ett bättre samarbete med utvecklingsteam. Här kan du ta del av svaren.

TILL SVAREN

Jobba hos oss - ADDQ
Jobba hos oss

Vi utgår från dina behov

Här hittar du kollegor med gemensamma värderingar, en stor portion nyfikenhet, kreativitet och engagemang. Hos oss utgår vi från dina behov och du får unika möjligheter att själv välja förmåner, utbildningar, trivselinitiativ och hur du vill utvecklas i din roll. Vi ger dig de verktyg du behöver och vi skapar tillsammans de bästa förutsättningarna för att du ska kunna växa som individ och medarbetare.

JOBBA HOS OSS

Mer om UX

4 utmaningar med att testa användbarhet
Infograf

4 utmaningar med att testa användbarhet

Det kan vara en bra idé att försöka vara så pragmatisk som möjligt när det gäller användbarhet. Det krävs ett öppet sinne där man kan gå in i en produkt och kunna välja när man vill använda sig av sina egna åsikter och när det är vettigt att vara slutanvändarnas röst.

Hämta infograf
När ska du börja om med din design?
Bloggartikel

När ska du börja om med din design?

Hur ska man veta att det är dags att skrota sin produkt och börja om? De flesta nybörjare likställer det med ett misslyckande, medan de bästa innovatörerna är de som har misslyckats flest gånger. Har du en ikonisk design i rockärmen, eller måste du tänka om?

Läs artikeln
Kommunicera framsteg i ditt UX-projekt
Bloggartikel

Kommunicera framsteg i ditt UX-projekt

Har du någon gång suttit i ett designprojekt, mitt i en kreativ fas och så önskar någon intressent utifrån teamet att få se framsteg eller resultat på ditt arbete? Du kanske känner att det inte riktig finns något att visa, men det ger en professionell bild av dig att alltid försöka bemöta en sådan förfrågan.

Läs artikeln