Kundcase
“Vi letade efter någon som kunde matcha oss där vi befann oss när vi startade, vilket ADDQ gjorde. Det viktigaste för oss var att hitta någon som verkligen kunde hjälpa oss att lösa våra problem, men även att vi kunde ha ett långsiktigt samarbete.” Jessica Jonsson, Projektledare på SecureappboxSe casefilmen här
Anlita en konsult
ADDQ's konsulter är affärsdrivna experter på kvalitetssäkring som hjälper dig mäta, synliggöra och ta till vara på möjligheterna med rätt kvalitet, i verksamheten precis som i slutprodukten.
Utifrån ditt företags verklighet och behov guidar vi er genom förändringsarbetet mot effektivare kvalitetssäkring för rätt kvalitet och maximal affärsnytta.
Vill du få världen att fungera bättre?
Vi drivs av att göra så att världen omkring oss och dig fungerar lite bättre. Vi drivs av att hjälpa våra kunder att hitta rätt kvalitet i sina produkter, programvaror och system.
Vi drivs av att kontrollera så att saker fungerar som utlovat och vi drivs av se hur vi med vår kompetens kan få just världen omkring dig att fungera lite bättre tack vare att de saker, ting och innovationer du omger dig med håller vad de lovar.
Några av våra experter

Linus Lythell
testare/testledareLinus är en engagerad testare som brinner för utforskande testning, UX och användbarhet. Han är nyfiken, engegerad och resultatinriktad. Han trivs med att jobba i team och håller samarbete och kommunikation som de viktigaste aspekterna i teamets framgång.

Zixin Zhang
Product ownerZixin är en passionerad och drivande ingenjör med erfarenhet från forskning inom telekommunikation till ledning inom produktutveckling för fordonsbranschen. Hon har mycket god kunskap i hur både ledarskap och lagarbete bör anpassas till skillnader i ett teams kulturellt relaterade uttrycksformer.

Anders Isacson
SystemdesignerAnders är en konsult med lång erfarenhet av systemdesign. Han gillar att jobba självständigt och samordna sitt arbete med andra för att uppnå bästa möjliga kundnytta.
Rätt kvalitet med fokus på affärsvärde
I uppdrag jobbar vi för att lyfta fram vad som ger störst affärsvärde för dig och din verksamhet. Det kan handla om förbättringar i system, arbetssätt eller i utvecklingsprocesser. Eller att göra rätt avvägningar mellan tid, kostnad och kvalitet med affärsvärdet i fokus. Att prioritera och hitta rätt balans mellan tid, kostnad och funktionalitet blir avgörande när allt går fortare. Liksom att definiera rätt kvalitet som den kvalitet kunden är beredd att betala för. Inte mer och inte mindre.
Ett framgångsrikt kvalitetsarbete börjar i det affärsvärde som utvecklingen ska generera. Där rätt kvalitet definieras utifrån varje företags verklighet och affärsmål. Insikten om vad som är rätt kvalitet och vilka faktorer som påverkar kundupplevelsen gör att leveransen kan effektiviseras med nöjdare kunder som resultat. Därefter handlar det om att identifiera eventuella kompetensbrister, resursglapp och ineffektiva arbetsprocesser för att veta var riskerna för kvalitetsbrister är som störst.